Svenskt Näringsliv förbereder skifte på VD-posten

Svenskt Näringsliv förbereder skifte på VD-posten Svenskt Näringslivs VD Göran Tunhammar meddelade idag vid föreningens ordinarie styrelsemöte att han kommer att lämna sin befattning senast i samband med att hans nuvarande kontrakt löper ut vid halvårsskiftet 2003. Göran Tunhammar blev VD för Svenska arbetsgivareföreningen i början av 1990 och utsågs till VD för Svenskt Näringsliv när organisationen bildades i mars 2001. - Jag har meddelat styrelsen att jag inte önskar stanna som VD längre än till halvårsskiftet nästa år, då mitt nuvarande kontrakt löper ut, säger Göran Tunhammar. Nu är den nya organisationen på plats och det känns naturligt att lämna över stafettpinnen. Att vara verkställande direktör i sammanlagt 13 år för först SAF och därefter Svenskt Näringsliv har varit oerhört stimulerande, men nu känner jag att jag önskar ta itu med andra uppdrag. - Svenskt Näringsliv har sjösatts på ett utmärkt sätt av Göran Tunhammar. Han har stor heder av detta och jag har full förståelse för hans önskan att lämna VD-posten efter många års hårt och framgångsrikt arbete, säger Svenskt Näringslivs styrelseordförande Sören Gyll. Arbetet med att rekrytera en efterträdare till Göran har inletts och min förhoppning är att kunna presentera en ny VD i god tid före Svenskt Näringslivs stämma i vår. För mer information, kontakta: Göran Tunhammar, VD, tfn 08-553 430 00 Fredrik Karlsson, presschef, tfn 08-553 430 19 / 0703-45 64 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/13/20021213BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/13/20021213BIT00380/wkr0002.pdf