Svenskt Näringsliv uppmanar till tyst minut

Svenskt Näringsliv uppmanar till tyst minut Svenskt Näringsliv uppmanar svenska företag att delta i de europeiska initiativen om en tyst minut för att hedra offren för terroristangreppen i USA och manifestera stöd för det demokratiska och öppna samhället. - De fruktansvärda händelserna i USA har skakat oss alla. I ett slag har tusentals människor drabbats av ohyggliga tragedier. Sorg, rädsla och otrygghet, men också vrede och vilja att försvara ett öppet demokratiskt samhälle är naturliga reaktioner i spåren av terrorhandlingarna. Det är självklart för oss att uppmana företag att delta i manifestationerna, säger Göran Tunhammar, VD i Svenskt Näringsliv. Europafacket, EFS, och Europaarbetsgivarna, UNICE, har kommit överens om en gemensam tyst minut torsdagen den 13 september klockan 12.00. EU:s stats- och regeringschefer enades på onsdag kväll om en gemensam europeisk manifestation på fredag den 14/9 klockan 12.00. För mer information, kontakta: Fredrik Karlsson, presschef, tel 08-553 430 19 / 0703-45 64 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/13/20010913BIT00100/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/13/20010913BIT00100/bit0002.pdf