Svenskt Näringslivs konjunkturprognos

Svenskt Näringslivs konjunkturprognos Måndagen den 25 augusti publicerar Svenskt Näringsliv årets tredje konjunkturprognos. Rapporten, rubricerad "Ljusstrimman", presenteras av Svenskt Näringslivs chefekonom Stefan Fölster måndagen den 25 augusti klockan 10.00 i Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm. Försiktiga signaler om starkare konjunktur kommer från USA. En strimma av ljus finns om en bättre utveckling också i Sverige. Företagen har rationaliserat och bantat och står nu redo för att så sakteliga öka produktionen igen. I rapporten analyseras dessutom om den starka BNP-tillväxten i Sverige verkligen är riktig. Statistik från OECD och Eurostat ger en helt annan bild. Efter pressträffen kommer prognosen att publiceras i sin helhet på vår webbplats: www.svensktnaringsliv.se. Svenskt Näringsliv publicerar fyra konjunkturrapporter per år och den senaste publicerades i juni. Tid: Måndagen den 25 augusti, klockan 10.00 Plats: Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm Lokal: SAE-rummet Medverkande: Stefan Fölster, chefekonom För mer information, kontakta: Göran Johansson Grahn, nationalekonom, Svenskt Näringsliv, tfn 08-553 431 03/ 070-318 31 03 Fredrik Karlsson, presschef, Svenskt Näringsliv, tfn 08-553 430 19/ 0703-45 64 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/21/20030821BIT01110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/21/20030821BIT01110/wkr0002.pdf