Svenskt Näringslivs skattekommission inbjuder till hearing om framtidens skatter

Förändringar i vår omvärld påverkar i allt större utsträckning företag och samhälle. Samtidigt förändras näringslivet. De stora företagens dominans minskar. Entreprenörskap och småföretagande blir viktigare. Hur ska framtidens skatter vara utformade för att stärka svensk konkurrenskraft och säkra välståndet?

Det är ämnet för en hearing som Svenskt Näringslivs skattekommission arrangerar den 17 februari.

Medverkar gör Pontus Braunerhjelm, sekreterare, Globaliseringsrådet, Kjell-Olof Feldt, f d finansminister, Ulf Jakobsson, professor, Anna Ekström, ordförande, SACO, Agneta Dreber, VD, Livsmedelsföretagen och Nils Karlsson, VD, Ratio.

Därutöver medverkar skattekommissionens ledamöter. Kommissionen består av Urban Bäckström, Svenskt Näringsliv, Rune Andersson, Mellby Gård AB, Carl Bennet, Getinge AB, Britt Danielsson, Stegeborgs Egendom AB, Lars Jansson, Wasa Express, Uno Petersson, Pewes skor AB, Maud Spencer, Svalson AB och Jens Spendrup, Spendrups Bryggeri AB.

Tid: Tisdagen den 17 februari klockan 9-12. Kaffe serveras från 8:30. Seminariet avslutas med lunch.

Plats: Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm.