Tillväxtseminarium 19 februari

"Tillväxt - varför då?" Seminarium om ett växande Sverige De allra flesta är överens om att ekonomin behöver växa, att Sverige behöver tillväxt. Men varför, och vad krävs för tillväxt? Vad är det egentligen tillväxten kan bidra med? Skapar tillväxt jämställdhet eller skapar jämställdhet tillväxt? Hur ser de bästa förutsättningarna för tillväxt ut? Och var kommer tillväxten att äga rum, i tjänstsektorn eller i underhållningsbranschen, i telekombranschen eller i den offentliga sektorn? Svenskt Näringslivs mål är att Sverige åter ska ta sig till den internationella välståndsligans topp. Därför startar under våren tillväxtprojektet "Lyftet", där vi samlar tusentals företagare och andra till möten för att diskutera recept för högre tillväxt. Som ett startskott på denna satsning arrangerar vi tisdagen den 19 februari ett brett seminarium kring tillväxtens olika ansikten. Ambitionen är att stimulera en livlig och förutsättningslös diskussion om tillväxtens förutsättningar och konsekvenser. Bland de medverkande: Magnus Henrekson, professor vid Handelshögskolan i Stockholm Sandro Scocco, chefsekonom, Socialdemokraterna Anita Nyberg, professor på Arbetslivsinstitutet och jämställdhetsforskare Jonas Birgersson, VD Labs2 och grundare till Framfab Birgitta Josefsson, grundare till HomeMaid. Tomas Eskilsson, VD Film i Väst. Moderator Marie Söderqvist Tid: Tisdagen den 19 februari klockan 9.00-12.15. Seminariet avslutas med lunch Plats: Näringslivets Hus, Storgatan 19 i Stockholm Lokal: Wallenbergsalen Seminariet är kostnadsfritt och anmälan sker senast den 14 februari via e-mail till: info@svensktnaringsliv.se Välkommen! För mer information kontakta: Pär Henriksson, kommunikation, tfn 08-553 430 93 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/12/20020212BIT00220/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/12/20020212BIT00220/bit0001.pdf