Tove Lifvendahl tillträder som ny kommunikationschef för Svenskt Näringsliv

Tove Lifvendahl kommer från och med den 1 januari 2007 att tillträda tjänsten som chef för Svenskt Näringslivs kommunikationsavdelning. Hon efterträder därmed Ulla Hamilton, som utsetts till borgarråd i Stockholms Stad.

Tove Lifvendahl, 32 år, blir från och med årsskiftet ny kommunikationschef för Svenskt Näringsliv. Tove Lifvendahl kommer närmast från en tjänst som seniorkonsult på kommunikationsbyrån JKL.

Tove Lifvendahl, som parallellt med rådgivaryrket också synts som kolumnist och föreläsare, har gjort sig känd som en engagerad och frispråkig samhällsdebattör. Vid sidan av sitt yrkesverksamma liv har Tove Lifvendahl uppdrag i den ideella sektorn, bl a som vice ordförande för Stockholms Stadsmission. Hon har även varit aktiv inom politiken och var fram till i november 2005 ledamot av moderaternas partistyrelse.

- Kommunikation är en av våra viktigaste vägar till framgång och jag ser fram emot Toves insatser för att driva på för ett bättre klimat för företagande och företagsamma människor säger Urban Bäckström, VD Svenskt Näringsliv.

Kommunikationsavdelningen ingår tillsammans med regionverksamheten i den sammanhållna marknads- och kommunikationsfunktion som leds av vVD Janerik Larsson.