Ungdomar och globalisering i fokus för Svenskt Näringsliv

Ungdomar och globalisering i fokus för Svenskt Näringsliv Vid sitt första möte fastställde Svenskt Näringslivs styrelse idag ett antal projekt: - Det är inte minst glädjande att kunna presentera projekt som "ungdomsinformation" och "globalisering", kommenterar Svenskt Näringslivs VD Göran Tunhammar. De är framtidsinriktade och speglar så tydligt tankarna bakom Svenskt Näringsliv. - Svenskt Näringsliv har till uppgift att öka förståelsen för värdet av företagande och företagsamhet. Det långsiktiga målet är att Sverige skall återta en position i toppen av den internationella välståndsligan, säger Göran Tunhammar. Då krävs att vi visar framfötterna inom områden som den nya ekonomin, företagsklimat och entreprenörskap. Svenskt Näringsliv startar nu projekt som syftar till att förbättra de ungas kunskaper om företagande samt förståelsen för globaliseringens möjligheter och krav. Andra projekt handlar om Sverige i EU, lokalt företagsklimat och kvinnligt entreprenörskap. För mer information: PJ Anders Linder, 08-533 430 21 / 0703 45 64 10 Fredrik Karlsson, 08-533 430 19 / 0703 45 64 12 Svenskt Näringslivs nya logotype kan laddas ner för återgivning från följande adress: www.svensktnaringsliv.se/extern/other/list_logo.asp Ytterligare information: Lars Jilmstad, 08-553 430 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/27/20010427BIT01170/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/27/20010427BIT01170/bit0002.pdf