Välkommen till konferensen: Fler företag - fler jobb

Det finns många duktiga företagare och fantastiska företag i Sverige. Vi ser att antalet företagare skulle kunna vara ännu fler och att fler företag skulle kunna växa sig större om klimatet för företagande vore bättre. Svenskt Näringsliv bjuder därför in till en konferens för att diskutera hur vi ska få fler företag och fler jobb.

Den 15-16 november arrangerar Svenskt Näringsliv en nationell konferens med 500 företagare på Svenska Mässan i Göteborg. Temat för konferensen är Fler företag – fler jobb. Under konferensen kommer deltagare som Urban Bäckström VD Svenskt Näringsliv, Leif Johansson VD Volvo AB, Kristina Axén-Olin (m) borgarråd i Stockholm, Göran Johansson (s) kommunalråd i Göteborg, Ulla-Maj Wideroos 2:e finansminister Finland, Torsten Jansson VD New Wave Group och professor Paul D. Reynolds och många fler att diskutera hur vi ska få fler och växande företag och därmed nya jobb i Sverige. Förutom tal, paneldiskussioner, rundabordssamtal, och politisk duell lämnar Svenskt Näringslivs Kris- och Framtidskommission en rapport från de hearings som hållits under hösten. Runt om i landet har kommissionen tagit del av företagares vittnesmål och diskuterat reformer för hur vi kan skapa fler jobb i växande företag, såväl nya som gamla. Dag: Den 15-16 november Tid: 15 november 12.00-18.00, 16 november 08.30-12.30 Plats: Svenska Mässan, Göteborg Media är välkomna att följa med våra chartrade tåg och bussar som avgår från olika platser runt om i Sverige. För mer information om resa till Göteborg vänligen kontakta gunilla.skoglund@svensktnaringsliv.se Konferensprogrammet i sin helhet finner du i bifogad pdf-fil. Välkomna!