Visbyseminarium om Sverige, euron och tillväxten

Pressinbjudan Stockholm, 2003-06-25 Visbyseminarium om Sverige, euron och tillväxten Svenskt Näringslivs seminarium under Almedalsveckan i Visby har tema Sverige, euron och tillväxten. Vad betyder euron för tillväxten i Sverige och hur ser framtidsutsikterna egentligen ut? Vilka är våra handlingsalternativ? Svenskt Näringslivs chefekonom Stefan Fölster presenterar en ny rapport om hur euron påverkar tillväxt och sysselsättning. Därefter följer en paneldiskussion med Signhild Arnegård-Hansen, grundare av Svenska LantChips AB, Mariana Burenstam Linder, styrelseledamot i Säki, Klippan och Turnit samt fd vice VD i SEB, Gunilla Carlsson, vice partiordförande Moderata Samlingspartiet, Wanja Lundby-Wedin, LO-ordförande och Stefan Fölster, Svenskt Näringsliv. Moderator är Karin Andersson, SVT. Dag: Onsdag 9 juli Tid: 09.30 - 11.00 (kaffe och smörgås serveras från 09.00) Plats: Högskolan i Visby, sal B25B27 (ingång huvudentrén) Varmt välkomna! För mer information kontakta: Pär Henriksson, par.henriksson@svensktnaringsliv.se eller tfn 08-553 430 93 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/25/20030625BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/25/20030625BIT00580/wkr0002.pdf