”Vitsen med vinsten” en bok om varför vins är viktig också i välfärdssektorn.

Svenskt Näringsliv presenterar boken ”Vitsen med vinsten” vid ett frukostseminarium i Stockholm fredagen den 11 mars. Boken är ett inlägg i debatten om vinster inom välfärdssektorn och här ges förklaringar till varför det är viktigt att vi tillåter företagande och vinstdrivande företag i denna sektor.

På seminariet beskrivs bland annat vad som är kännetecknande för innovativa och framgångsrika företag i den framväxande tjänsteekonomin och hur ett par porträtterade företag exemplifierar detta. Därmed sätts redogörelsen för hur företagen arbetar in i bredare perspektiv som pekar mot att det finns en mer allmängiltig ”vits med att göra vinst”.

Medverkande;
Anders Morin
, välfärdspolitiskt ansvarig Svenskt Näringsliv, Per Ledin, vd Kunskapsskolan, Carola Lemne, vd Praktikertjänst, Henrik Jordahl, docent vid Institutet för Näringslivsforskning, Bo Edvardsson, professor vid Centrum förtjänsteforskning, Karlstad Universitet, Håkan Sörman, vd Sveriges Kommuner och Landsting

Tid: Fredag 11 mars kl 8.00 – 9.30. Frukost serveras från kl 07.30
Plats: Lindqvist & Lundqvist konferens, Klarabergsviadukten 90

För mer information kontakta: Robert Thorburn 070 692 70 02

Svenskt Näringsliv samlar 49 medlemsorganisationer och 60 000 företag med 1,6 miljoner anställda. Följ vår verksamhet på vår hemsida www.svensktnaringsliv.se och genom våra olika nyhetsbrev. Prenumerera på http://www.svensktnaringsliv.se/nyhetsbrev/ Vår pressjour når Du på telefon 08-553 43 001.