Wibe vägrar debattera euron och jobben!

Wibe vägrar debattera euron och jobben! Eurodebatten har alltmer kommit att handla om hur företagandet, tillväxten och jobben skulle påverkas. I syfte att fördjupa denna diskussion har Svenskt Näringsliv utmanat nej-sidan på debatter. Men den som kanske har varit allra mest kritisk till ja-sidans påståenden om jobben, Sören Wibe, vägrar. Han ställer inte upp på debatt mot Svenskt Näringslivs chefekonom Stefan Fölster i något sammanhang. - Det är uppenbart att Sören Wibe känner att de egna argumenten inte håller. Jag är besviken på att han tackat nej till att möta mig i en öppen debatt. Väljarna har rätt att få klarhet i de olika alternativen inför den 14 september, säger Stefan Fölster. Sören Wibe presenterade den 18 juni en rapport med kritik mot ja-sidans påståenden om att euron bidrar till ökad handel och tillväxt samt fler jobb. I ett antal olika anföranden, artiklar och pressmeddelanden har han upprepat detta. Stefan Fölster kontaktade Sören Wibe den 23 juni med förfrågan om att debattera denna viktiga aspekt på eurofrågan. Efter upprepande förfrågningar har Wibe lämnat det definitiva beskedet att han vägrar ta debatten med Fölster i något sammanhang. - Självklart kommer vi att fortsätta ta debatten om euron och jobben med de andra som vågar, säger Stefan Fölster. Men det är ett underbetyg åt nej-sidan att dess främste talesman i ekonomiska frågor lämnar walk- over. För mer information kontakta: Stefan Fölster, chefekonom Svenskt Näringsliv tfn 0703-043160 Pär Henriksson, kommunikation Svenskt Näringsliv tfn 0702-663093 Thérèse Johnsson, pressekreterare Svenskt Näringsliv tfn 0705-840512 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/04/20030704BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/04/20030704BIT00650/wkr0002.pdf