Framtidens arbetsterapi på Arbetsterapiforum

Report this content

Den 15-16 april är det dags för Sveriges största händelse för arbetsterapeuter – Arbetsterapiforum på Svenska mässan i Göteborg. Anders Ekholm, vice VD på Institutet för framtidsstudier, invigningstalar om empati och High tech inom vården.

Hur kan och ska arbetsterapeuter arbeta med välfärdsteknologi? Hur kan arbetsterapi främja livsbalans och samtidigt förebygga stress och ohälsa? Varför är delaktighet så avgörande i rehabiliteringen? Vad är meningsfulla aktiviteter för äldre och hur kan arbetsterapi få elever med funktionsnedsättning att klara skolan?

- Arbetsterapin står inför en mycket spännande framtid med en forskning och praxis inom allt ifrån rehabilitering, arbetsliv och teknikutveckling till psykisk ohälsa, stress och livsbalans, säger Lena Haglund, ordförande i Förbundet Sveriges Arbetsterapeuter.

Arbetsterapiforum 2015 i Göteborg är Sveriges största konferens för arbetsterapeuter och innehåller 170 presentationer om arbetsterapeutisk forskning och praxis.

Kontakt och pressackreditering
Tina Sandulf, projektledare Arbetsterapiforum
tina.sandulf@fsa.se

Våra medlemmar får vardagen att funka!
Förbundet Sveriges Arbetsterapeuter (FSA) är en del av Saco, Sveriges akademikers centralorganisation, som består av 22 självständiga fackförbund och yrkesförbund. Tillsammans är vi över 600 000 akademiker som är studenter, forskare, egenföretagare eller anställda.