Nu heter vi Sveriges Arbetsterapeuter

Report this content

Förbundet Sveriges Arbetsterapeuter har på sitt fullmäktige den 20-21 november beslutat om att byta namn till Sveriges Arbetsterapeuter. Ida Kåhlin är vald som ny ordförande.

- Jag är oerhört glad och stolt över att jag fått förtroendet att leda och utveckla förbundets verksamhet för framtidens arbetsterapeuter, säger Ida Kåhlin, ordförande i Sveriges Arbetsterapeuter.

Även vår studentorganisation byter namn och heter Sveriges Arbetsterapeutstudenter. Betaneh Tousi valdes till ny ordförande.

Det nya namnet Sveriges Arbetsterapeuter träder i kraft omedelbart. Den befintliga logotypen kommer att ersättas med en ny under våren 2016.

Fullmäktige innehöll många intressanta yttranden. Namnbytet föregicks av flera yrkanden men avgjordes tillslut genom votering. Också styrelsens förslag till ny vision och strategier för perioden 2016-2018 debatterades flitigt men antogs även den. Se hela fullmäktige på vår webb.

Nya styrelsen
Ida Kåhlin, ordförande, Anna Ström, 1:e vice ordförande, Karolina Behrnsten, 2:e vice ordförande, Helena Cronebäck, ledamot, Emma Eriksson, ledamot, Karin Granbom, ledamot, Martin Gustafson, ledamot, Emma Jansdotter, ledamot, Annika Lexén, ledamot Katarina Rydberg, ledamot, Sandra Scherman, ledamot

Ulf Lundberg, kommunikationsstrateg
ulf.lundberg@fsa.se

Våra medlemmar får vardagen att funka!
Sveriges Arbetsterapeuter (FSA) är en del av Saco, Sveriges akademikers centralorganisation, som består av 22 självständiga fackförbund och yrkesförbund. Tillsammans är vi över 600 000 akademiker som är studenter, forskare, egenföretagare eller anställda.

Vi ansluter omkring 90 procent av alla arbetsterapeuter i Sverige.