Hur ska vi utveckla den kommersiella kollektivtrafiken?

Välkomna på seminarium i Almedalen 3 juli 17.00-18.00:
Hur ska den kommersiella kollektivtrafiken få möjligheter att utvecklas?
Diskussion med bl a Lotta Finstorp och Anders Åkesson, Trafikutskottet.

Kollektivtrafiklagen har skapat nya möjligheter för resenärer att få tillgång till en utökad och förbättrad busstrafik. För att få en positiv utveckling krävs att bussföretag får rättvis tillgång till mötespunkter, informations- och betalsystem. Har politikerna mod nog att öppna upp för den kommersiella trafiken och dess möjligheter?

Hur kan den kommersiella trafiken bidra till att minska kostnaderna, öka tillgängligheten och öka det kollektiva resandet?

Medverkande:
Lotta Finstorp (M), Trafikutskottet
Anders Åkesson (C), Trafikutskottet
Jan-Eric Nilsson, professor VTI
John Strand, styrelseordförande BR

Moderator:
Göran Forssén, vd Svenska Bussbranschens Riksförbund.

Tid och plats:
Krukmakarens hus, Frälsningsarmén
Mellangatan 21, Visby, 3 juli kl. 17.00-18.00.

För mer information kontakta:
Agneta Weissglas, kommunikationsansvarig BR, 070-648 24 00.

Svenska Bussbranschens Riksförbund, BR, är branschorganisationen för busstrafikföretag och bussresearrangörer som bedriver yrkesmässig verksamhet. BR företräder medlemsföretagens intressen gentemot politiker, myndigheter och andra organisationer. BRs 400 medlemsföretag bedriver alla former av busstrafik och anordnar resor inom och utanför landets gränser. Med mer än 21 000 anställda och 11 000 bussar är vi tillsammans ryggraden i Sveriges persontransportsystem. Läs mer om BR på www.bussbranschen.se.

Taggar: