Hur skapar vi sunda kommunikationer? Inbjudan till frukostdebatt om avreglering, konkurrens och klimatfrågan inom kollektivtrafiken

2007-07-03

Pressinbjudan till frukostdebatt i Almedalen

Hur skapar vi sunda kommunikationer? – En frukostdebatt om avreglering, konkurrens och klimatfrågan inom kollektivtrafiken

Klimatet blir varmare. Antalet olyckor i trafiken ökar. Samtidigt är kollektivtrafiken ett effektivt medel för regering och riksdag att skapa bättre miljö, höja trafiksäkerhet och öka tillväxten. Men för att kollektivtrafiken ska utvecklas måste dess förutsättningar förändras.

Anders Karlsson (s) ordförande i Riksdagens trafikutskott och Sven Bergström (c) ledamot Riksdagens trafikutskott debatterar med Mona Boström vd SLTF, Anna Grönlund förbundsdirektör Sv. Bussbranschens Riksförbund, Peeter Puusepp generalsekreterare Svenskt Flyg, Thomas Winskog förbundsdirektör Sv. Taxiförbundet och Peder Wadman vd Branschföreningen Tågoperatörerna. Moderator Margit Silberstein.

Dag Tisdagen den 10 juli Klockan 8.30 – 10.00 (vi bjuder på frukost från kl. 8.00) Plats Café Vinäger, Hästgatan 3, Visby

Ytterligare information:

Christina Bergström, Sv. Lokaltrafikföreningen, tfn: 08-788 08 62, 070-666 08 62 Lars Sandberg, Sv. Bussbranschens Riksförbund, tfn. 08-442 72 78, 070-648 55 99 Peder Wadman, Branschföreningen Tågoperatörerna, tfn: 08-762 67 11, 070-602 14 46 Peeter Puusepp, Svenskt Flyg, tfn: Telefon: 08-791 82 08, 070-233 07 91 Thomas Winskog, Sv. Taxiförbundet, tfn 0705-37 45 59