Per Thunell lämnar Sveriges Djurbönder

Report this content

Per Thunell, vd i Sveriges Djurbönder, kommer att lämna sitt uppdrag i september 2011.
– Jag har diskuterat den nya inriktningen för Sveriges Djurbönder med föreningens ordförande Otto Ramel och vi har gemensamt kommit fram till detta beslut, säger Per Thunell.

Per Thunell började som vd för Swedish Meats, nuvarande Sveriges Djurbönder, för nära tre år sedan och har sedan dess lett ett omfattande förändringsarbete av verksamheten.

– Per Thunell har gjort ett fantastiskt arbete som vd. Efterhand har vi dock kommit fram till att det kan vara en lämplig tidpunkt för ett skifte i september eftersom vi nu går in i en ny fas. Och jag är glad att vi kan dra fortsatt nytta av Per Thunells breda erfarenhet fram till dess.

Under fjolåret inledde Sveriges Djurbönder en kursändring som innebär att föreningen i högre grad ska samverka med andra intresseorganisationer. Exempelvis kommer i framtiden en stor del av påverkans- och opinionsbildning att skötas av LRFs Husdjursdelegation där Sveriges Djurbönder ingår tillsammans med andra organisationer. Även servicen till föreningens medlemmar är tänkt att i framtiden skötas i bred samverkan med andra föreningar.

Per Thunell kvarstår som vd till den 1 september 2011

För ytterligare information, kontakta:

Otto Ramel, ordförande Sveriges Djurbönder, telefon: 070 - 314 09 75
Per Thunell, vd Sveriges Djurbönder, telefon: 076 – 129 81 83