Pressmeddelande: Trollhättan tar emot pris för årets studentstad

Sveriges förenade studentkårer, SFS, har tilldelat Trollhättan den prestigefyllda utmärkelsen Årets studentstad. Prisutdelningen skedde under banketten vid SFS årsmöte i Norrköping.

Under applåder från 300 kåraktiva studenter från hela Sverige fick Peter Asp studentsamordnare Trollhättans stad, Lena Lindhé från rektorsstaben vid Högskolan Väst och Sofia Gustafsson, vice ordförande för Studentkåren vid Högskolan Väst ta emot priset från SFS ordförande Erik Arroy.

- För en vecka sedan fick jag äran att offentliggöra att Trollhättan var vinnaren. Nu får jag överräcka priset på riktigt. Trollhättan är en stad där studenter har goda och trygga förutsättningar att studera och leva. Jag önskar att fler städer kan inspireras av det arbete som har gjorts av kommunen, av högskolan och av studentkåren, sade SFS ordförande Erik Arroy efter prisutdelningen.

Utmärkelsen årets studentstad har delats ut av SFS sedan 1999. Förra året gick priset till Norrköping och året innan dess till Västerås och Eskilstuna.

För kommentarer:
Erik Arroy
Ordförande SFS
08-54 57 01 05

Presskontakt:
Clara Berglund
Vik politisk sekreterare och pressansvarig SFS
08-54 57 01 13
clara.berglund@sfs.se

Sveriges förenade studentkårer, SFS, är en sammanslutning av studentkårer som sammanlagt representerar cirka 275 000 studenter och doktorander vid Sveriges universitet och högskolor.

Erik Arroy, ordförande Sveriges förenade studentkårer, SFS