Pressinformation: Fem nya i Sveriges Ingenjörers styrelse

Fem nya i Sveriges Ingenjörers styrelse

Tre kvinnor och två män har valts in som nya ledamöter i Sveriges Ingenjörers förbundsstyrelse.

Den sammanlagt 15 personer starka förbundsstyrelsen fastställdes på tisdagen, då Sveriges Ingenjörer avslutade sitt fullmäktigemöte på Djurö. Här är hela listan:

Presidium Förbundsordförande Ulf Bengtsson, SonyEricsson Mobile Communications i Lund 1:e vice ordförande Göran Engström, Saab Microwave Systems i Mölndal 2:e vice ordförande Susann Lindqvist, WSP Management i Göteborg

Nya ledamöter Ninna Aronsson, Volvo Personvagnar i Göteborg Lena Hellberg, Skanska Sverige i Dalarna Lisa Petersson, Scania i Södertälje Patrik Thede, teknolog vid Lunds tekniska högskola Stefan Wadbro, Svevia (fd Vägverket Produktion) i Kristianstad

Övriga ledamöter Marie Fryklöf, Mittuniversitetet i Östersund Ulf Grönberg, TietoEnator i Umeå Johan Ingberg, Emerson Energy Systems i Kista Per Larsson, Linköpings universitet Joakim Lidström, teknolog vid Karlstad universitet Tibor Muhi, utbildningsförvaltningen Stockholms stad Ann-Charlott Skyllqvist, Ericsson i Karlskrona

För mer information: Ulf Bengtsson, förbundsordförande, 070-555 75 79 Lasse Årling, pressekreterare, 070-329 80 08

2 (1)

Sveriges Ingenjörer bildades då Civilingenjörsförbundet och Ingenjörsförbundet gick samman år 2007. Det är med sina 120 000 medlemmar det största förbundet inom akademikerorganisationen Saco. Se även www.sverigesingenjorer.se