Pressinformation: Ny förhandlingschef för industrin på Sveriges Ingenjörer

Ny förhandlingschef för industrin på Sveriges Ingenjörer

41-åriga Camilla Frankelius har utsetts till ny förhandlingschef för industrienheten på Sveriges Ingenjörer. Hon tillträder tjänsten efter sommaren, den 20 augusti.

– Hon får en mycket viktig post, enheten ansvarar ju för alla våra medlemmar och förtroendevalda inom industrin. Industriavtalet, liksom ökad samverkan med andra akademikerförbund inom industrins avtalsområden, är ständigt aktuella frågor när vi utvecklar förhandlingsarbetet, säger Sveriges Ingenjörers förhandlingsdirektör Mari- Ann Hjulbäck.

Camilla Frankelius, som 1992-93 var ordförande i Sacos studentråd, kommer närmast från Sveriges Farmacevtförbund där hon bland annat varit ombudsman och nu är biträdande förbundsdirektör.

– Det ska bli mycket spännande att få arbeta med att utveckla villkoren för en nyckelgrupp för Sverige och för svensk industri, säger Camilla Frankelius.

Snabbfakta Camilla Frankelius Aktuell: Blir ny förhandlingschef för industrienheten på Sveriges Ingenjörer den 20 augusti Född: 1967 i Linköping Examen: Förvaltningslinjen med ämnesstudier i statskunskap och juridik, kompletterat med företagsekonomi och arbetsrätt Bor: Med maken Per, barnen Marcus och Malin på Kungsholmen i Stockholm Fritidsintressen: Skidåkning, deckare och sommarhuset på Harstena i Östergötlands skärgård Dolda talanger: Gammal konståkare, habil handarbetare Motto: Ta tag i problemen när de kommer – och glöm inte att ha roligt!

Bild på Camilla Frankelius bifogas detta mail. Själv nås hon på 070-939 99 08.

För mer information: Mari-Ann Hjulbäck, förhandlingsdirektör, 070-853 13 14 Lasse Årling, pressekreterare, 070-329 80 08

2 (1)

Sveriges Ingenjörer bildades då Civilingenjörsförbundet och Ingenjörsförbundet gick samman 1/1 2007. Det är med sina 117 000 medlemmar det största förbundet inom akademikerorganisationen Saco. Se även www.sverigesingenjorer.se