Pressmeddelande: Ingenjörerna välkomnar bilpaketet

Ingenjörerna välkomnar bilpaketet

– Vi välkomnar regeringens satsning på att fordonsindustrin även fortsättningsvis ska ha en stark ställning i Sverige. Satsningen är en bra plattform för fortsatta samtal om en långsiktigt långsiktig ägarstruktur för framtidens hållbara mobilitet, säger Peter Larsson, samhällspolitisk direktör på Sveriges Ingenjörer

– Vi gläder oss särskilt åt att regeringen vill satsa på forskning och utveckling i ett nytt bolag. Nu kan vi ingenjörer ägna oss helhjärtat åt att utveckla de nya teknikerna som krävs för framtidens miljökrav, säger Magnus Sundemo och Håkan Danielsson, ordförande för akademikerföreningen/Sveriges Ingenjörer vid Volvo Cars respektive Saab.

För mer information: Peter Larsson, samhällspolitisk direktör, 070-339 02 52

Magnus Sundemo, ordförande akademikerföreningen/Sveriges Ingenjörer Volvo Cars i Göteborg, 070-820 60 16

Håkan Danielsson, ordförande akademikerföreningen/Sveriges Ingenjörer Saab Automobile i Trollhättan, 070-453 02 99

2 (1)