Carl Fredrik Sammeli, grundare av Prime, och Martina Hansson, kommunikationsstrateg på Jansäter Kommunikation i Malmö, har blivit invalda som medlemmar 5000 och 5001 i Sveriges Informationsförening.

Carl Fredrik Sammeli och Martina Hansson är medlemmar 5000 och 5001 i Informationsföreningen - Informationsföreningen har växt från 3000 till över 5000 medlemmar på 10 år, kommenterar Informationsföreningens vd Sylvia Nylin. Vi är mycket nöjda med att nu passera 5000 medlemmar och att Carl Fredrik Sammeli blev den 5000 medlemmen. Vi välkomnar också den 5001 medlemmen Martina Hansson, född 1983, som är kommunikationsstrateg från Jansäter Kommunikation i Malmö. - Informationsföreningen har en viktig roll att sammanställa och sprida kunskap om den växande kommunikationsindustrin och dess allt ökande betydelse, säger Carl Fredrik Sammeli, grundare av Prime-gruppen med konsultföretaget Prime och analysföretaget United Minds. Dessutom kan föreningen förhoppningsvis bidra till en ökad professionalisering av en bransch som nu ställs inför allt tuffare och rättmätiga krav att leverera mot hårda affärs- och verksamhetsmål. - Det ska bli spännande att vara medlem i Informationsföreningen kommenterar Martina Hansson kommunikationsstrateg på Jansäter Kommunikation i Malmö. Jag ser fram emot att delta i utbildning och nätverksaktiviteter både i Malmö och på andra ställen i landet. Att tillhöra Informationsföreningen hoppas jag ska ge mig många värdefulla kontakter i branschen. Informationsföreningens vision är fler och mer kommunikativa organisationer, med effektiv kommunikation som skapar värde och är en avgörande konkurrensfaktor. Där också kommunikativa effekter vägs in i beslutsprocesserna och allt fler medarbetare blir allt bättre på kommunikation. Visionen är också att cheferna är föredömen inom kommunikation och våra medlemmar utgör en nyckelkompetens. Informationsföreningen är en mötesplats där du skaffar ny kompetens och ett värdefullt nätverk.