Hon blir ny VD på Sveriges Informationsförening

Sylvia Nylin blir ny VD för Sveriges Informationsförening. Hon kommer närmast från posten som kommunikationschef på Svenska Turistföreningen.

– Informationsföreningen har en välskött verksamhet och en solid grund att stå på. Föreningen har gjort mycket för branschens status, bland annat genom att initiera och stötta forskningsprojekt, och det ska bli att roligt att leda den utvecklingen vidare, säger Sylvia Nylin. Sylvia Nylin har tidigare arbetat på bland annat Skandiakoncernen, Telia och som konsult och har de senaste tre åren innehaft posten som kommunikationschef på Svenska Turistföreningen. Hon sitter också i juryn för den nya Smart-kategorin i reklamtävlingen 100-wattaren och har ett styrelseuppdrag för Svenska Institutet i Alexandria. Hennes uppdrag har fokuserat på verksamhets- och affärsutveckling och hennes styrka ligger i att föra samman information och marknadskommunikation. – Arenan för kommunikation förändras ständigt och tillsammans med andra aktörer i branschen kan vi fortsätta utveckla Sverige som ett innovativt land vad gäller kommunikation, säger Sylvia Nylin. Rekryteringsprocessen har pågått under sommaren med hjälp av rekryteringsfirman Talentia. – Sylvia matchar kravprofilen perfekt. Hon är en utåtriktad person med bred kompetens inom hela kommunikationsområdet. Det borgar för att hon kommer att kunna axla rollen som talesperson och förebild i branschen. Som VD kommer hon också att säkerställa att vi tar ytterligare kliv för att nå vår vision om fler och mer kommunikativa organisationer, säger Cecilia Schön-Jansson, ordförande i Informationsföreningens styrelse. Sylvia Nylin tillträder tjänsten den 2 november. Få mer information, pressbilder och hör henne själv berätta om nya jobbet på www.informationsforeningen.se.