Informationsföreningens VD går till STF

Sylvia Nylin, generalsekreterare/vd för Sveriges Informationsförening, lämnar föreningen vid årsskiftet för att börja som kommunikations- och försäljningschef på Svenska Turistföreningen (STF).

– Jag lämnar ett otroligt kul jobb i hjärtat av kommunikationsbranschen och har inte haft några planer på att gå vidare. Men när jag fick chansen att jobba med hela kedjan från strategiskt varumärkesarbete till att skapa konkreta försäljningsresultat i en bransch som är under stark utveckling, var det svårt att motstå utmaningen. Jag kommer att sakna Informationsföreningens alla engagerade medlemmar och fortsättningsvis får jag göra mitt bästa för att bidra till föreningens utveckling som medlem, säger Sylvia Nylin.

– Sylvia har under sin tid på Informationsföreningen utvecklat verksamheten i den riktning som har varit styrelsens ambition; att fler medlemmar ska bli aktiva och att föreningen kan erbjuda ett mer segmenterat aktivitetsutbud anpassat efter olika behov hos våra medlemmar. Det är tråkigt att Sylvia lämnar sin post men jag önskar henne lycka till i hennes nya utmaningar, säger Cecilia Schön Jansson, Informationsföreningens ordförande.

Sedan föreningens vision om fler och mer kommunikativa organisationer lanserades 2008 har Informationsföreningen fortsatt att växa och utvecklas och har idag 5300 medlemmar. Yrkesfrågor och relevant inspiration och kunskap för alla som arbetar med kommunikation är prioriterade områden, liksom uppdraget att verka för att fler organisationer tar tillvara kommunikation som konkurrens- och framgångsfaktor.

Sveriges Informationsförening kommer omgående att påbörja rekryteringsprocessen för att hitta Sylvia Nylins ersättare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Cecilia Schön Jansson, Informationsföreningens ordförande
E-post: cecilia.schon.jansson@gmail.com

Sylvia Nylin, Informationsföreningens generalsekreterare/vd
E-post: sylvia.nylin@informationsforeningen.se

Sveriges Informationsförening är den ledande föreningen för alla som professionellt arbetar med kommunikation. Föreningen har drygt 5 300 medlemmar som arbetar i företag, organisationer, offentlig förvaltning eller som konsulter. Föreningens uppdrag är att öka kunskapen och insikten om att information och kommunikation påverkar alla verksamheters förmåga till framgång.