Miljarder omsätts i information/Public Relations

Imorgon, den 10 februari, presenteras Informationsindex, en kartläggning av investeringarna i informations/Public Relations. 2007 omsattes 46 miljarder. Vad blir siffran för 2008?

Presentationen sker i Spegelsalen på Berns klockan 9.00-10.30. Förutom en genomgång av hela branschens omsättning fokuserar undersökningen detta år extra mycket på informationsarbetet i kommuner och landsting.

PR-konsultföretagens branschorganisation PRECIS och Sveriges Informationsförening har undersökt investeringar i information/Public Relations i fyra år. Informationsindex är den mest omfattande undersökningen som genomförs och mäter branschens omsättning, hur budgeterade medel spenderas och trender i branschen.

På plats finns undersökningsledaren Catrine Ehlin. Deltar gör också Hanna Brogren, kommunikationsdirektör i Stockholms stad, Agneta Styrwoldt-Alfheim, avdelningschef/kommunikationschef vid Utbildningsförvaltningen i Stockholms stad och Bodil Tingsby, kommunikationsdirektör i Stockholms läns landsting.