Rune Borg mottar Informationsbranschens Rubinpris

Imorgon torsdag får Rune Borg motta Informationsbranschens Rubinpris, ett 23 kilo tungt tecken på uppskattning för hans insatser i informationsbranschen. Vid en galamiddag på Grand Hotel i Stockholm kommer han i ett samtal med journalisten Lennart Ekdal att lämna över sina erfarenheter till den nya generationens informatörer. Se och använd det på webben.

Rune Borg är ingen kändis. Han har alltid valt att låta andra stå på scenen och själv regissera i bakgrunden. Han har agerat i kulisserna i många stora organisationer och coachat flera kända företagsledare.

Han har just fyllt 76 år men har inte slutat arbeta – han vet inte hur man gör. Hans insatser för informationsbranschen har nu renderat honom den finaste utmärkelsen i branschen: Rubinpriset. Imorgon, den 4 december, mottar han den 23 kilo tunga glaspjäsen som den femte pristagaren sedan priset instiftades av Sveriges Informationsförening 2004. Av tradition ska pristagaren tala till nästa generation informationsproffs, vilket Rune Borg gör i ett samtal med journalisten Lennart Ekdal, som själv har en mångårig professionell relation med Rune.

Detta samtal kommer att filmas och läggas upp så snart som möjligt på Vimeo och YouTube.

Pressbilder och mer information om Rubinpriset finns på Sveriges Informationsförenings webbplats.