Pressinbjudan till Läkarförbundets fullmäktigemöte 2009

Pressinbjudan till Läkarförbundets fullmäktigemöte 2009

Årets fullmäktigemöte äger rum den 3–4 december. I år är det bland annat 41 motioner och en proposition som ska behandlas. Socialstyrelsens generaldirektör Lars-Erik Holm är inbjuden och håller ett anförande under torsdag förmiddag.

Program: Torsdagen den 3 december 09.00 – 10.00 Registrering i Konferensbyrån samt kaffe 10.00 – 10.20 Inledningsanförande av förbundsordförande Eva Nilsson Bågenholm 10.20 – 11.00 Anförande av Socialstyrelsens generaldirektör Lars-Erik Holm med efterföljande frågestund 11.00 – 12.00 Mötesförhandlingar i plenum (formalia, ordförande för mötet, Verksamhetsberättelse, Verksamhetsplan, revisionsberättelse, ansvarsfrihet, etc.) 12.00 – 13.00 Lunch 13.00 – 13.30 Presentation av aktuella frågor 13.30 – 18.00 Utskottsbehandling/Mötesförhandlingar i plenum

Fredagen den 4 december 09.00 Mötesförhandlingar i plenum Med redovisning av utskottsbehandling, dialog och beslut 12.00 – 13.00 Lunch 13.00 – 17.00 Mötesförhandlingar i plenum (formalia, val, mm)

Endast i förväg anmälda journalister har rätt att närvara vid fullmäktigemötet. Anmäl senast tisdagen den 2 december till Michael Feldt, michael.feldt@slf.se , 08-790 34 35

Möteshandlingarna kan laddas ner på www.lakarforbundet.se/fmhandlingar de finns också tillgängliga på plats.

Lokal: Industrisalen, Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm

Varmt välkomna!