Gunilla Herlitz är Årets Branschpersonlighet

Report this content

StockholmMediaAward 2010 Gunilla Herlitz är Årets Branschpersonlighet StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar. Nu står det klart vem som blir Årets Branchpersonlighet i StockholmMediaAward 2010. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som just nu pågår på Rival i Stockholm.
Vinnare: Gunilla Herlitz Motivering: "Ett extremt år krävde extrema beslut. 2009 års branschpersonlighet lämnade ett bolag med lyckade nysatsningar och stabilitet för hårda tag och nedskärningar hos ett annat. Med både ekonomisk och journalistisk kompetens har hon klarat att navigera i ett år med extrem lågkonjunktur. Hon berör och väcker känslor av såväl beundran som skräck. Räddande ängel eller järnlady med hårdhandskar - oavsett vilket tog hon beslut som ingen före henne klarat att driva igenom och har definitivt satt ett personligt avtryck i mediebranschen under 2009". De nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet i tävlingen StockholmMediaAward är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa och som har flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden. De nominerade var: Manfred Aronsson - vd för MTG TV Michael Grimborg - försäljningsdirektör TV4 Gunilla Herlitz - publisher Dagens Nyheter Thomas Mattsson - chefredaktör Expressen Sofia Mirjamsdotter – frilansjournalist StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation, Årets Kampanj, Årets Annonsör och Årets Mediebyrå. Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:

Ulrika Fjällborg, Resumé. Juryrepresentant, kategorin Årets Branschpersonlighet 08-736 30 62, ulrika.fjallborg@resume.se

Marina Karlsson, projektledare för StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer 070-365 81 89, marina@sverigesmediebyraer.se

Taggar: