Almedalen 2/7: Saudiaffären bakom kulisserna

Ekots Bo Göran Bodin och Daniel Öhman har blivit mångfaldigt prisbelönta – både i Sverige och internationellt – för sin granskning av Saudiaffären. Tisdag 2 juli kommer de till Almedalen för att avslöja det som inte hördes i radio – turerna bakom kulisserna.
– Regeringen försökte tysta ner vårt avslöjande, men la krokben på sig själva och skandalen växte, säger Daniel Öhman.

Daniel Velasco, Daniel Öhman, Bo Göran Bodin. Foto: Micke Grönberg/Sveriges Radio

Förutom Saudiaffären handlar seminariet också om dokumentären ”Nora – den fastspända flickan”. Nora våldtogs av polischef Göran Lindberg och förvägrades sedan terapeutisk vård. Ekots Daniel Velasco följde Nora under tre år.

Saudiaffären bakom kulisserna & Fallet Nora den fastspända flickan
Tid:
Tisdag 2 juli kl. 13.00-15.00
Plats:
Wisby Strand Congress & Event
Medverkande: Bo Göran Bodin, Daniel Öhman och Daniel Velasco.
Moderator: Tomas Ramberg, Ekot Sveriges Radio

Välkomna!

FLER SVERIGES RADIO-SEMINARIER

Pressbild:
Daniel Velasco, Daniel Öhman och Bo Göran Bodin Foto: Micke Grönberg/Sveriges Radio

Eva Sahlin, vik presschef