Ekonomiekot släpper ny daglig nyhetspodd

Den 6 september släpper för första gången Ekonomiekot en daglig nyhetspodd ”Ekonomiekot idag”. Podden kommer publiceras varje dag kl 16 och summerar de viktigaste nyheterna från dagen som gått.

Margareta Svensson och Jan Andersson (saknas på bild: Olof Wijnbladh)

Under ledning av Margareta Svensson, Jan Andersson och Olof Wijnbladh kommer Ekonomiekot varje dag summera de viktigaste ekonominyheterna från Sverige och omvärlden. Podden kommer att komplettera övrig rapportering från Ekonomiekot i nyhetssändningarna under dagen i FM och on-demand.

– Vi vill ge våra lyssnare en kortfattad och lättillgänglig summering av de viktigaste nyheterna från dagen som gått levererad i en specialanpassad form. Det blir en rutinerad reportergrupp med bred erfarenhet från att rapportera kring ekonomi, industri och företagande som kommer att styra innehållet. Vi hoppas och tror att detta både kan gynna de mest insatta och en bredare allmänhet med intresse för frågorna, säger Pär Ivarsson, chef för Ekonomiekot.

Podden släpps varje dag från och med 6 september kl 16.00 i appen Sveriges Radio Play, Sveriges Radios webb och andra plattformar där poddar finns.

Pressbild: Margareta Svensson och Jan Andersson (saknas på bild: Olof Wijnbladh) Fotograf Mattias Ahlm/Sveriges Radio

Kontakt för ytterligare information: Pär Ivarsson, chef Ekonomiekot , 08-784 3094 eller par.ivarsson@sverigesradio.se