Europas största konferens om radio i Köpenhamn 17-18 mars

Välkommen till Radiodays Europé, mötesplats för både public service och privat radio i Europa med deltagare från över 40 länder. Det handlar om radions framtid och utmaningar, ny forskning och med ett stort inslag av erfarenhetsutbyte och ”sharing best practice.”

Pressackreditering annika.engmark@sr.se senast onsdag 16 mars.

Bland talarna finns Tim Davie (BBC´s radiochef), Dean Cappello (public radio, New York) och Daniel Domscheit-Berg (avhoppad talesman för Wikileaks).

Sveriges Radios vice vd Cilla Benkö leder en debatt med europeiska radiochefer om radions framtid i inledningen av konferensen. Stephen Nolan, Storbritanniens mest prisbelönta radiojournalist, berättar om sin syn på att vara programledare i en diskussion där också Annika Lantz från SR och en av Italiens mest kända radiopratare – Rosario Pellecchia - deltar.

Ett av flera teman är radions framtid i mobiltelefonerna, med talare från Google, Nokia och andra mobiltelefon företag; bl. a. svensken Hampus Jakobsson, en av grundarna av TAT (The Astonishing Tribe). Också den nya satsningen på kommersiell digitalradio i Tyskland och Norges beslut att släcka ner FM diskuteras.

Fullständigt program
www.radiodayseurope.com