”Förstå världen” – Sveriges Radios korrespondenter på turné!

Välkommen till en kväll med Sveriges Radios korrespondenter om omvärlden och med inblickar i korrespondenternas arbete. Evenemanget genomförs i samarbete med Riksteatern och lokala teaterföreningar. Den 6 september är vi i Östersund.

Under en rad år har Sveriges Radio prioriterat utrikesbevakningen. Idag har vi Nordens största utrikesredaktion med över 20 korrespondenter. I en tid då journalistik och yttrandefrihet är under attack i allt fler länder, tycker vi att det är viktigare än någonsin att journalister finns på plats och kan rapportera om utvecklingen. För att förstå världen bättre, behövs både kunskap och närvaro.Varmt välkomna att lyssna och träffa oss.

Ginna Lindberg
Utrikeschef, Ekot

Dag: Måndagen den 6 september
Tid: 19.00
Plats: Storsjöteatern
Deltagare: Marie-Louise Kristola (Klimat) och Caroline Kernen (Ungt perspektiv) i samtal med Pablo Dalence programledare Ekot och Studio Ett.

Riksteaterns information om Östersund

Alla evenemang sker i linje med Folkhälsomyndighetens restriktioner och det är därför noga att besökare tar del av den lokala teaterföreningens information om evenemanget. Gratis inträde men förbokning krävs maa cororna.

Övriga datum och deltagare för turnén finns här.

Presskontakt för mer information: Claes Bertilson, presschef, claes.bertilson@sverigesradio.se  eller 070-327 7807