Hanna Toll blir ny kanalchef för Sveriges Radio Göteborg

Ny kanalchef för Sveriges Radio Göteborg blir Hanna Toll. Hon är i dag kanalens programchef med ansvar för kultur- och feature, men tjänstgör just nu som tillförordnad kanalchef.

Hanna Toll, ny kanalchef i Göteborg. Foto: Mia Carlsson.

– Hanna Toll är en erfaren journalist med gedigen kunskap om Sveriges Radio och Göteborg. Kanalen får i henne en tydlig och klok ledare som tillsammans med sina medarbetare kommer att utveckla verksamhet och radioproduktion på ett utmärkt sätt i en spännande och konkurrensutsatt bransch, säger Gunilla Sax, områdeschef Väst.

Hanna Toll har sedan september i år varit tillförordnad chef för Sveriges Radio Göteborg.
– Att vara kanalchef för Sveriges Radio Göteborg är både roligt och utmanande. Jag har den stora förmånen att veta vilken kompetens och kraft som finns samlad i huset. Tillsammans kommer vi att kunna möta och påverka framtidens medielandskap och fortsätta vara omistliga för vår stora publik, säger Hanna Toll.

Mer om Hanna Toll:
Hanna Toll har varit anställd inom Sveriges Radio sedan början av år 2000. Hon har bred erfarenhet av arbete med olika program och redaktioner inom företaget. Bland annat har hon arbetat som programledare, producent, redaktionschef samt kanalansvarig och beställare för P3. Sedan 2012 är hon programchef vid Sveriges Radio Göteborg med ett samlat ansvar för kultur- och feature-produktionen i alla kanaler. När den tidigare kanalchefen Ylva M Andersson lämnade företaget i september för att bli chef för SVT i Göteborg utsågs Hanna Toll till tillförordnad chef.

Pressbild:

Hanna Toll. Foto: Mia Carlsson