Media bjuds in till Sveriges Radios slutdebatt inför EU valet med efterföljande pressträff! Begränsat antal platser.

Den 22 maj hålls slutdebatt mellan partiernas toppkandidater i Studio Ett i P1. Sändningen genomförs inför publik i Radiohuset i Stockholm. Media bjuds in att lyssna och till efterföljande pressträff. Antalet platser är begränsat varför föranmälan och presslegitimation krävs. Välkomna!

Under valrörelsen sista dagar möts toppkandidaterna från de nio partierna i Europaparlamentet i en livesänd debatt i Studio Ett.

Debatten leds av Helena Groll och Daniel Alling.

Datum och tid: 22 maj mellan 15.00 – 17:45 (dörrarna öppnas 14.00)

Eftersom antalet åhörarplatser är begränsat krävs föranmälan och presslegitimation.

Efter debatten erbjuds media att träffa toppkandidaterna i Studio 5 i Radiohuset (även här krävs föranmälan och pressackreditering).

Mellan 17.15-18.00 spelas även Europapodden in i Studio 4

Plats: Radiohuset, Stockholm

Ansök om ackreditering senast 17/5 och tilldelning av plats meddelas senast 21/5. Förfrågan mailas till claes.bertilson@sverigesradio.se

BILD: Helena Groll och Daniel Alling
Fotograf: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

För mer information: Claes Bertilson, presschef, mob 070-327 7807 eller e-post claes.bertilson@sverigesradio.se

Intervjuförfrågningar till kandidaterna hänvisas till de politiska partiernas egna staber.