Media bjuds in till Sveriges Radios slutdebatt med efterföljande pressträff!

Den 29 augusti hålls partiledardebatt live i Studio Ett i P1 som direktsänds från Kulturhuset i Stockholm. Media bjuds in att lyssna och till efterföljande pressträff. Antalet platser är begränsade varför ackreditering krävs. Välkomna!

Lasse Johansson och Katherine Zimmerman (FOTO: Mattias Ahlm/Sveriges Radio)

Med lite mer än en vecka kvar till valet möts alla riksdagspartiers partiledare i en livedebatt i Studio Ett den 29 augusti med start klockan 16.00.

Debatten leds av Lasse Johansson och Katherine Zimmerman.

Plats: Kulturhuset Stadsteatern, Stockholm

Datum och tid: 29 augusti mellan 16.00 – 17:45 på Sveriges Radios scen plan 4

Efter debatten erbjuds media att träffa partiledarna i lokalen Studion på gatuplan

Eftersom antalet åhörarplatser är begränsat krävs ackreditering och ingen direktsändning är möjlig förutom vår egen. För fotografering, stillbilder, krävs också ackreditering.

Ansök om ackreditering senast 26/8 och tilldelning av plats meddelas senast 28/8.  Mailas till claes.bertilson@sverigesradio.se

Foto: Katherine Zimmerman och Lasse Johansson
Fotograf: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

För mer information: Claes Bertilson, presschef, mob 070-327 7807 eller mail claes.bertilson@sverigesradio.se

Vänligen notera: Intervjuförfrågningar till partiledarna hänvisas till de politiska partiernas egna staber.