Nina Glans ny kanalansvarig för P1

Nina Glans utsågs i dag till ny utbudsansvarig för Sveriges Radios kanal P1.
P1 är journalistikens flaggskepp i Sverige och kanalen är viktigare än någonsin, säger Nina Glans.

Nina Glans blir ny kanalansvarig för P1.

Nina Glans är för närvarande chef för område Väst inom Sveriges Radio och har tidigare bland annat varit kanalchef för Sveriges Radio i Göteborg.
– Jag är väldigt glad att Nina Glans har tackat ja till att bli ny P1-ansvarig, säger Cecilia Bodström, biträdande programdirektör på Sveriges Radio.
– Nina är en erfaren ledare med förmåga att tänka både nytt och strategiskt och hon har en lång och gedigen journalistisk erfarenhet, säger Cecilia Bodström.

– För mig är det en ynnest att få vara med och bidra till att redaktioner och produktionsbolag får fortsätta att arbeta med och utveckla P1:s breda utbud till publiken. Det ska bli fantastiskt spännande, säger Nina Glans.

P1 är Sveriges Radios talade kanal med över 1 miljon dagliga lyssnare.

Mer om Nina Glans
Nina Glans är idag områdeschef i Sveriges Radios område Väst och var under åren 2006-2010 kanalchef på Sveriges Radio Göteborg. Dessförinnan var Nina Glans redaktionschef på Sveriges Radio Jönköping där hon också var programledare för lokala aktualitetsprogram och en av programledarna för Ring P1. Nina Glans har även arbetat ett drygt decennium inom dagspress i Småland.

Pressbild:

Nina Glans. Foto: Sveriges Radio