Premiär för Tofft och Lundberg i P2 Musikmagasinet

Är höga C alltid ett högt C eller kan det lika gärna vara ett Bb? I en ny programserie pratar Carl Tofft och Camilla Lundberg om musik utifrån givna teman som till exempel höga toner, sjuka toner och kapade toner. Gäster i det första avsnittet är operasopranen Gunnel Bohman och musikforskaren Thomas Bossius. Lyssna på Carl Toffts sista intervju med Luciano Pavarotti, Gunnel Bohmans tankar om att ta sig vatten över huvudet och likheten mellan goa-trans och black metal.

Tofft och Lundberg är ett nytt radioprogram i P2 Musikmagasinet där programledarna kommer att samtala kring musik utifrån givna teman. De första fyra programmen kommer att avhandla bland annat sjuka toner, låga toner, kapade toner och sexiga toner. Programmet sänds på måndagar kl. 12.00 i P2, samt torsdagar kl. 14.03 P1 och lördag kl. 23.07 i P1.

Den första sändningen är på måndag den 14 februari kl. 12.00 i P2.

Lyssna redan nu! Gå in på www.munck.se och klicka på "lyssna här" på förstasidan. Ange lösenord "gissmoll".

Camilla Lundberg är musikchef vid SVT Kultur. Hennes uppmärksammade bok "Musikens myter", som kom ut 2000, nominerades till Augustpriset. Hon har gjort talrika radioprogram i P2 (bl. a mer än 350 "Opp, Amaryllis!") och var under 1977-98 anställd på Expressens kulturredaktion som musikkritiker. Under senare tid kan man höra Camilla i panelen CD-revyn i SR P2.

Carl Tofft är producent och reporter på SVT Kultur. Han har arbetat med en rad olika tv-produktioner, bland andra Nike, Kobra och Kulturnyheterna. Tillsammans med Camilla Lundberg producerade han hösten 2004 Klassiska Typer, och två år senare vann Carl Stora Journalistpriset för Musikministeriet i klassen årets förnyare.

Programmet görs av Produktionsbolaget Munck.

För mer information, kontakta gärna:
David Silva, Producent
david.silva@munck.se