Radiosporten värvar programchef

Johnny Byström, producent på OTW och Canal+, blir ny programchef på Radiosporten. Byström ersätter Annika Greder Duncan, som från och med november blir stringer för Radiosporten och frilans i Los Angeles.

Annika Greder Duncan, som började på Radiosporten 1980 och även har jobbat för TV4 under en period, blir från den 1 november Radiosportens NHL- och Nordamerika-reporter. Efterträdaren Johnny Byström har har under många år skaffat sig en stor erfarenhet av etermedie- och sportproduktion genom producent- och redaktörsjobb på både produktionsbolaget OTW och Canal+. Sedan 2007 har han varit chef för all ishockey från elitserien och NHL som OTW producerar åt Canal+. Han har ansvarat för planering, programinnehåll, budget och genomförande av sändningar. Byström har också varit ansvarig för alla kanalens kommentatorer och experter i form av schemaläggning, återkoppling och rekrytering. Radiosporten blir ett nytt kapitel för honom jobbmässigt men bara delvis:
- Jag har alltid följt Radiosporten parallellt med de jobb som jag har haft på tv och tidningar, säger Byström.
- Hela tiden har jag haft en stor nyfikenhet och en förhoppning att någon gång få chansen att jobba där. Jag tycker att Radiosporten har en bredd, snabbhet och ett kunnande som tillvaratas på ett väldigt bra sätt, och jag hoppas kunna bidra till detta ännu mer, säger Johnny Byström.
- Att få möjlighet att jobba med en så stor och skicklig redaktion som Radiosporten känns mycket inspirerande.
Radiosportens redaktionschef Jakob Sillén:
- Johnny Byström har alla de ingredienser som är viktiga för en sådan position, mitt i navet på Sveriges största sportredaktion.
- Han har en lång arbetsledarerfarenhet och är en trygg, ambitiös och driven journalist. Han har också öga och öra för både de små detaljerna och hur man också med skärpa, finess, humor och allvar förmedlar vårt innehåll både i radio och på webben.

För mer info:
Jakob Sillén, redaktionschef Radiosporten