• Sveriges Radio/

Sveriges Radio klubben digitalt: Välkommen till en diskussion med idrottsrörelsen och sportjournalisterna om coronavirusets påverkan!

Sveriges Radio och Radiosporten bjuder in till en digital kväll om coronaviruset, idrotten och sportbevakningen, där några av svensk idrotts största makthavare möter landets mest profilerade sportjournalister för en diskussion. Eftersom kvällen genomförs utan publik kommer evenemanget denna gång att sändas live på Sveriges Radios hemsida och via Sveriges Radios Facebooksida. Sändningen kan också bäddas in av andra medier!

Det är omtumlande tider för idrottsverige med inställda sportevenemang och ekonomisk kris för journalistiken. Har Riksidrottsförbundet lyckats värna Sveriges största folkrörelse genom krisen, och hur kan verksamheten säkras för såväl motionerande barn som den yppersta eliten?

Hur har svenska sportredaktioner ställt om sitt arbete hanterat bevakningen under coronavirusets spridning och hur kommer journalistiken att påverkas i framtiden? Vilka ekonomiska förutsättningar kommer att gälla och hur kommer det redaktionella innehållet att påverkas? Och vilka utmaningar och möjligheter väntar i framtiden?

Dag: Måndagen den 25 maj
Tid: från 18:30 till 19.45

Följ Sveriges Radio klubben via webbenhttps://sverigesradio.se/traffaoss

Följ Sveriges Radio klubben via Facebookhttps://www.facebook.com/events/754156821784017/

Moderator: Richard Henriksson, Radiosporten
 Sveriges Radios vd Cilla Benkö inleder.

Medverkande:

Björn Eriksson, ordförande Riksidrottsförbundet
Karin Torneklint, förbundskapten Friidrottsförbundet
Michelle Coleman, landslagssimmare
Johanna Frändén, journalist Aftonbladet mm
Olof Lundh, journalist TV4 /Fotbollskanalen
Hanif Hosseini, sportchef, Discovery
Markus Boger, chef Radiosporten, Sveriges Radio

Det är möjligt att bädda in sändningen på egna hemsidor – embedkod:

<div style="position:relative;width:100%;padding-bottom:56.25%;"><iframe allow="autoplay; fullscreen" allowfullscreen src="//csp.screen9.com/iframe/via-gVPb_u2FRc_fyw72uB4j44gfRIweQstlGWMwjul4ctGp0GLbB4ymh-HkudE1?ads=1&amp;autoplay=0&amp;chapters=1&amp;endtime=&amp;logo=0&amp;loop=0&amp;mute=0&amp;player=onyx&amp;recommend=none&amp;share=1&amp;starttime=0&amp;subtitles=1&amp;title=0&amp;videoposter=0&amp;videoposter.endtime=&amp;videoposter.starttime=0" style="border:0;width:100%;height:100%;position:absolute"></iframe></div>

Välkomna att delta! Kontakt för mer information: Claes Bertilson, presschef, claes.bertilson@sverigesradio.se eller 070-327 7807