Välkommen att möta Sveriges Radios korrespondenter i Halmstad

Sveriges Radios korrespondenter är på turné under rubriken ”Förstå världen”, för att möta publiken och berätta om sitt arbete. 12 september avslutas turnén i Halmstad med besök av korrespondenterna Daniela Marquard, Johan Bergendorff och utrikeschef Ginna Lindberg

Daniela Marquardt och Johan Bergendorff (Foto: Mattias Ahlm)

I samarbete med Riksteatern besöker Sveriges Radios utrikesredaktion under augusti och september tolv platser runt om i landet. Sveriges Radio har Nordens största utrikesredaktion med korrespondenter runt om i världen.

– I vår utrikesbevakning vill vi ge snabb nyhetsrapportering, men också fördjupning och bakgrund. För att ge hela bilden är det viktigare än någonsin att ha korrespondenter på plats runtom i världen, som kan ge både närvaro och kunskap, säger Ekots utrikeschef Ginna Lindberg.

Förstå världen – möt Sveriges Radios korrespondenter

12 september kl. 18.00 – Halmstad (Halmstad teater)
Daniela Marquardt (Berlin) och Johan Bergendorff (Global hälsa)
Moderator: Ginna Lindberg, utrikeschef Ekot
Fri entré, dörrarna öppnar kl. 17.30

Turnén är ett samarbete med Riksteatern och de lokala teaterföreningarna på orten. Tidigare datum och en film från halvdagen i Berwaldhallen den 21 augusti finns här.

Daniela Marquardt och Johan Bergendorff
Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

Ginna Lindberg
Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio