Välkomna till Sveriges Radios korrespondentdag 21 augusti i Berwaldhallen

För 13:e året samlas Sveriges Radios korrespondenter för att möta publiken under rubriken ”Förstå världen”. Onsdag 21 augusti står de på scenen i Berwaldhallen i Stockholm och berättar om sitt arbete och diskuterar utrikesfrågor från världens alla hörn. Dessutom spelas både Europapodden och USApodden in inför publik. Media är välkomna att närvara.

Sveriges Radio har Nordens största utrikesredaktion med korrespondenter runt om i världen.
– I vår utrikesbevakning vill vi ge snabb nyhetsrapportering, men också fördjupning och bakgrund. För att ge hela bilden är det viktigare än någonsin att ha korrespondenter på plats runtom i världen, som kan ge både närvaro och kunskap, säger Ekots utrikeschef Ginna Lindberg.

Under eftermiddagen och kvällen i Berwaldhallen kan publiken ta del av seminarier, diskussioner och möten på två scener. Ämnena är bland annat ”Kinas nya räckvidd i världen”, ”Klimatet på allas läppar” och ”Hot och hat, falska nyheter och propaganda”.
Här finns hela programmet som pdf.

Förstå världen
Tid: Onsdag 21 augusti kl. 16.00-ca 20.15 (fri entré, dörrarna öppnas kl. 14.30)
Plats: Berwaldhallen, Dag Hammarskjölds väg 3, Stockholm
Ackreditering: anmäl till

Evenemanget streamas på sverigesradio.se.

Förstå världen på 12 andra orter
Under slutet av augusti och under september kommer korrespondenterna att resa till 12 andra orter med start i Härnösand 26 augusti. Under slutet av augusti och under september kommer korrespondenterna att resa till 12 andra orter med start i Härnösand 26 augusti. Datum, orter och medverkande finns här.

För mer information och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Eva Sahlin  bitr. presschef