Gunilla Klingberg ny ordförande i Sveriges Tandläkarförbund

Sveriges Tandläkarförbund har valt ny ordförande och vice ordförande. Den nya styrelsen fastställdes på lördagen då förbundsmötet avslutades på Folkets Hus i Stockholm.

- Vi är mycket nöjda med vår nya styrelse och med att få Gunilla som ordförande. Hon har en gedigen bakgrund inom odontologisk forskning och ett brett kontaktnät bland tandläkare både i Sverige och utomlands, säger avgående ordförande Roland Svensson. Det är dessutom första gången i Sveriges Tandläkarförbunds 101-åriga historia som vi får en kvinnlig ordförande.

Namnen på alla ledamöter i styrelsen från och med den 1 januari 2010:

Ordinarie ledamöter Gunilla Klingberg, förbundsordförande Hans Sandberg, vice ordförande Kenth Nilsson Hans Göransson Louise Ericson Anders Molin Mikael Jansson

Adjungerad i styrelsen Amir Al-Adili, studerandeföreningen

Suppleanter Birgitta Jälevik Chaim Zlotnik Eva Möllborg Ingrid Leitzler Per Tidehag

För mer information Gunilla Klingberg, förbundsordförande fr.o.m. 1/1 2010, tel 0707-80 00 44 Lena Munck, presskontakt, tel 0709-71 84 91

Sveriges Tandläkarförbund är den odontologiska professionens organisation och arbetar med frågor som rör tandläkarens roll i samhället. Förbundet har 8 800 enskilda medlemmar i fyra medlemsorganisationer: Sveriges Privattandläkarförening, Tjänstetandläkarna, Sveriges Odontologiska Lärare och Studerandeföreningen.

Läs mer på www.tandlakarforbundet.se