• Svithoid Tankers/

Svithoid Tankers har idag tagit leverans av Mt Vedrey Thor som är det andra fartyget i företagets nybyggnadsserie i ”Tora-klassen”.

Report this content

Svithoid Tankers har idag tagit leverans av Mt Vedrey Thor, vårt senaste nybygge i vår egen- utvecklade fartygsserie av ”Tora-klass”. Det första nybygget i denna serie, Mt Vedrey Tora, levererades förra sommaren och sysselsätts på time charter till det engelska rederiet James Fisher Everard. Mt Vedrey Thor kommer under en period att sysselsättas på spotmarknaden för att erhålla nödvändiga ”approvals” från oljebolag för att därefter sysselsättas på sin time charter. Teknisk drift och bemanning av fartyget handhas av det tyska rederiet Essberger.

Svithoid Tankers beräknas ta leverans av nästa nybygge, Mt Baltic Maria, om ca 8.000 dwt, i slutet på maj.

Kontaktpersoner Svithoid Tankers:

Fredrik Nygren, Verkställande Direktör