Totalt slutligt emissionsbelopp i Svithoid Tankers företrädesemission

Report this content

Den totala slutliga emissionslikviden för Svithoid Tankers under juli 2008 genomförda företrädesemission uppgår till 53,7 MSEK.

Hela Svithoid Tankers AB:s (publ) företrädesemission som genomfördes under juli 2008 har tecknats vilket motsvarar totalt 13.413.541 B-aktier. Priset per aktie i emissionen var 4 SEK och det slutliga totala emissionsbeloppet är 53,7 MSEK före emissionskostnader. I samband med emissionen erhålls även vederlagsfritt teckningsoptioner som ger rätt att teckna B-aktier för 4,50 SEK per aktie fram till och med den 15 juli 2009. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna ökas antalet B-aktier med 13.413.541 och bolaget tillförs ytterligare 60,4 MSEK i eget kapital. Handel kommer att hållas i teckningsoptionen. Den nu genomförda företrädesemissionen var i sin helhet garanterad.

Kontaktpersoner Svithoid Tankers:

Fredrik Nygren, Verkställande Direktör
E-mail: fredrik.nygren@svithoidtankers.com

Sven Lundgren, Vice Verkställande Direktör
E-mail sven.lundgren@svithoidtankers.com

Informationen ovan är sådan som Svithoid Tankers kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Inormationen lämnades för offentliggörande onsdagen den 30 juli, 2008 klockan 11.00