Lars Jehrlander utsedd till ny VD för SWE-DISH Satellite Systems AB

Report this content

Lars Jehrlander utsedd till ny VD för SWE-DISH Satellite Systems AB SWE-DISH Satellite Systems - ett av världens ledande företag inom mobil satellitkommunikationsutrustning - har utsett Lars Jehrlander till ny VD. Lars Jehrlander tillträder sin befattning från och med den 1:a november i år. Lars Jehrlander har en lång erfarenhet inom området för mobil kommunikation med bland annat 18 år inom Ericssonkoncernen, bland annat som vice VD i USA och Brasilien, VD för Allgon Systems och senast VD för BlueFactory på meritlistan. Lars Jehrlander tillträder sin befattning den 1:a november och tar över från Lars Fossum som återgår till sin tidigare roll med arbete i bolagets styrelse. - Lars Jehrlander tillför oss en unik kombination av erfarenhet och visioner. Vårt företag och vår kundbas har en hög tillväxttakt och SWE- DISH ses idag på marknaden som en av de stora leverantörerna av mobil satellitkommunikationsutrustning. Lars är rätt man att leda oss in i framtiden, säger Lars Fossum, tf VD SWE-DISH Satellite Systems AB. - Det här är ett mycket spännande jobb. SWE-DISH Satellite Systems är ett av världens mest intressanta företag inom mobil satellitkommunikation. Det kan inte bli mer high-tech än så här, och utmaningen att etablera SWE-DISH som världsmarknadens förstaval av utrustning för mobil satellitkommunikation är nu även min utmaning, säger Lars Jehrlander. För ytterligare information, kontakta: Lars Fossum, tf VD Lars Jehrlander, tillträdande VD SWE-DISH Satellite Systems AB SWE-DISH Satellite Systems AB Tel:08-587 950 07 Fax:08-587 950 05 Mob:070-520 42 43 Mob:070-590 24 32 E-post: lars.fossum@swe-dish.se E-post: lars.jehrlander@swe-dish.se Om SWE-DISH SWE-DISH är ett av världens ledande företag inom mobil satellitkommunikation. Företaget utvecklar, tillverkar och marknadsför kompakta och lättmanövrerade terminaler och system för både civil och militär satellitkommunikation. Kunderna är främst ledande TV- och mediebolag såsom CNN och BBC, telekomföretag som British Telecom, Ericsson och Telia, hjälporganisationer som FN's World Food Programme, samt ett antal militära organisationer runt om i världen t ex NATO, danska försvaret, svenska FMV och nyligen också det amerikanska försvarsdepartementet. SWE-DISH grundades 1994. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/10/20021010BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/10/20021010BIT00790/wkr0002.pdf