Foton från världens största 40-årsfest

Rom, den 13 maj 2019 – I helgen firade tusentals kvinnor i hela världen SWEAs 40-årsjubileum.

Det var fester av helt olika karaktär på olika platser på jordklotet och alla firade de SWEA, som förenar nära 7000 svensktalande kvinnor i ett sjuttiotal avdelningar i ett trettiotal länder.

I Washington och Seoul firade man tjusigt i ambassadörernas residens, i Singapore ett härligt beachparty, från Melbourne gjorde man en dagsutflykt till Yarra Valley, i Barcelona ordnades en läcker middag med live ABBA-musik och på Hawaii hade man bundit speciella ”leis” i gult och blått kvällen till ära.

Gemensamt för alla festerna var att man kunde besöka en digital konstutställning, som kurerades av SWEA Art på temat ”Världvid vänskap”. Vi kunde också – i svensk anda – sjunga sånger från en helt ny SWEA-sångbok med helt nyskrivna hyllningsvisor till SWEA.

Bilder från festerna finns på Instagram #SWEA40. SWEA Internationals 40-årsjubileum firas med en rad evenemang under året.

-------------------------------

Mobil 070 838 1133 eller +44 75923 28962

SWEA är ett globalt nätverk för svenska och svensktalande kvinnor som bor – eller har bott – utomlands. Med cirka 7000 medlemmar i ett 70-tal avdelningar över hela världen är SWEA den största ideella Sverigefrämjande organisationen utanför Sverige. Varje år delar SWEA ut stipendier och donationer för cirka 2 miljoner kronor. swea.org

SWEA firade global 40-årsfest i dagarna tre.