Gratis resor till flyget med Swebus

På lördag den 15 september kommer Swebus samtliga avgångar mellan Stockholm och Arlanda att vara kostnadsfria. Expressbussbolaget firar på detta sätt att Flygtransferlinjerna nu har försetts med Naturskyddsföreningens miljömärkning Bra Miljöval.

Totalt kommer cirka 50 bussar att finnas till hands för att transportera passagerare mellan Stockholm och Arlanda helt gratis.

– Klart vi vill fira att vi fått Bra Miljövals-märkning på vår Flygtransfer, säger Ingvar Ryggesjö, presschef för Swebus. Vi hade först planer på traditionell annonsering men tyckte att det var roligare att satsa pengarna på gratis resor till våra resenärer. Just nu peppar vi inför att fixa en bra feststämning ombord på lördag.

Vad: Gratis resor mellan Stockholm och Arlanda med Swebus Flygtransferlinje
När: Lördag den 15 september 2012, när det även är Öppet hus på Arlanda
Var: Cityterminalen i Stockholm och Arlandas samtliga terminaler

Bra att veta om Swebus Flygtransfer mellan Stockholm - Arlanda

• Gratis 5 mbit internet, eluttag och morgontidning ombord.
  • Restid med bussen mellan Arlanda-Stockholm C är cirka 35 minuter. Restiden är beräknad till terminal 5, men bussarna stannar på alla Arlandas terminaler.
  • Ordinarie biljettpris är 99 kronor, på lördag den 15 september 0 kronor.
  • Resenärer som redan köpt biljett till lördag hänvisas till försäljningsdisken på Cityterminalen där de erhåller en gratis resa på sträckan Stockholm-Arlanda på valfri dag.