MIX och Café QesPresso nya försäljningsombud för Swebus i Oslo

Expressbussföretaget Swebus inleder ett samarbete med de norska butikerna MIX och Café QesPresso på Oslo Bussterminal. Samarbetet innebär att de två butikerna börjar att sälja Swebus-biljetter till resenärer på väg till Sverige.

I Norge har Swebus biljetter tidigare enbart sålts över disk i företagets egen butik på Oslo Bussterminal. I övrigt har kunderna i Norge varit hänvisade till företagets webbplats för att köpa sina biljettet eller att köpa per telefon.  Nu utökar bussföretaget antalet försäljningsställen i Norge genom att erbjuda sina biljetter även på den norska butikerna MIX och Café QesPresso på Oslo Bussterminal.

- Resandet till och från Oslo med oss har under de senaste åren ökat snabbt och vi vill förbättra vår service på plats, säger Ingvar Ryggesjö, presschef för Swebus. Förutom att det blir smidigare för resenären genom att de kan köpa biljetter samtidigt som de handlar sin resefika, så kommer även öppettiderna att förbättras. Det är väldigt viktigt eftersom våra nattbussar från Oslo är mycket populära.

Öppettiderna hos Swebus försäljningsombud på Oslo Bussterminal:

Café QesPresso: Söndag - onsdag klockan 6.00 - 23.00, torsdag - lördag klockan 6.00 - 3.30.

MIX: Varje dag klockan 5.00 - 1.00.

Swebus egen butik: Varje dag klockan 8.00 - 18.30.

Swebus är störst inom interregional busstrafik i Sverige och erbjuder expressbussresor, bussresor till flyget med Flygtransfer och chartrade bussar. Företaget har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Med Swebus kan du resa till cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Dessutom samarbetar Swebus med andra bussföretag för resor till Norrland och Europa. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på Swebus bussar finns gratis internet. Swebus ingår i Nobina-koncernen, som är ledande i Norden på kollektivt resande med buss. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.