Sensation och Jennifer Lopez i Köpenhamn

För första gången erbjuder Swebus specialresor till housefesten Sensation i Köpenhamn den 3 november. En  specialbuss sätts in från Olso hela vägen fram till konsertområdet vid Parken i Köpenhamn, och bussen gör stopp på vägen i bland annat Göteborg, Helsingborg och Malmö. Samma kväll som Sensation äger rum gästas staden även av världsartisten Jennifer Lopez, så det finns gott om anledningar att hoppa på Sensation-bussen till Köpenhamn.

Den 3 november hålls Sensation för femte gången i Köpenhamn.

– För oss är det första gången vi erbjuder resor till Sensation så det är lite extra roligt,säger Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus. Vi har ju bra minnen från festivalsommaren då många danssugna reste med oss, så vi hoppas på en festkänsla ombord nu också.

I år går musikeventet under namnet “Sensation Source of light” och parollen är som vanligt “Be part of the night, dress in white”. Bland de som står för musiken syns Mr. White, Riva Starr, The Man With No Shadow, Sharam och Sander van Doorn.

- Vi är glada över att kunna erbjuda våra svenska konsertbesökare denna enkla och tillgängliga resemöjlighet, säger Olivia Gaugauin, New Media Manager på ICO Concerts som arrangerar Sensation. Samarbetet med Swebus gör det ännu lättare för våra svenska gäster att ta sig till våra arrangemang.

De som inte vill dansa house kan ändå passa på att ta specialbussen till Köpenhamn. Staden gästas nämligen samma kväll av en annan världsstjärna, Jennifer Lopez står under kvällen på Forums scen. De som ska titta på Jennifer Lopez kan hoppa av bussen tidigare i centrala Köpenhamn närmare Forum där hon uppträder.

Biljetterna till specialbussen och Swebus övriga bussturer till Köpenhamn under helgen, samt anknytningsresor från hela linjenät med över 150 orter finns att köpa på  www.swebus.se,. Det går även att köpa paketresor där inträdet ingår till både Sensation och Jennifer Lopez på www.biljettforum.se.

Tidtabell för specialbussen till Sensation och Jennifer Lopez:
Oslo - Köpenhamn Parken
07.10 - 16.10
Bussen stannar på vägen i Sarpsborg, Tanum, Uddevalla, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Malmö, Kastrup och Köpenhamn Ingerslevsgade.