Stockholmarna firar sportlov i Linköping

Linköping är favoritresmålet när stockholmarna lämnar staden över sportlovet, visar färsk biljettstatistik från expressbussbolaget Swebus. Även Norrköping, Jönköping och Sälens skidbackar kommer att få besök från många huvudstadsbor när sportlovet inleds nästa vecka.

- Vi vet förstås inte exakt vad våra resenärer planerar att göra i Linköping, men det är säkert många som passar på att hälsa på hos släkt och vänner över sportlovet, säger Ingvar Ryggesjö, presschef för Swebus. Att skidbussarna till Sälen är populära den här tiden på året vet vi sedan tidigare, men det finns platser kvar även för den som inte har bokat sin sportlovsresa ännu.

Jämfört med 2012 väljer fler stockholmare Linköping och Norrköping som sportlovsdestination, visar försäljningsstatistik från Swebus. Förra årets ohotade toppresmål Jönköping har i år halkat ner på tredje plats. Även Sälen och Karlstad kommer att besökas av många sportlovsfirande stockholmare under vecka 9.

Topp 5 sportlovsresmål från Stockholm (förra årets placering inom parentes)
1. Linköping (2)
2. Norrköping (3)
3. Jönköping (1)
4. Sälen (4)
5. Karlstad (5)

Samtliga sportlovsresor finns till försäljning via www.swebus.se, via telefon 0771-218 218, samt på Pressbyrån, 7-Eleven och Direkten-butikerna.