Swebus: Många tar bussen till konserthelgen i Göteborg

Inför den nu kommande konserthelgen med stora spelningar av Iron Maiden och Metallica i Göteborg, har förbokningen av resor dit med Swebus ökat med 30 procent jämfört samma helg förra året.

- Sådana här stora konserter innebär alltså att Göteborg som stad kan få en ökning av bussbesökare med nästan en tredjedel, säger Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus. Man kanske kan kalla det en Metallica-effekt för stadens turistnäring.

Till helgens konserter i Göteborg kommer resenärerna främst från Stockholm och Linköping, enligt Swebus förbokningar.

Göteborg är ett av de populäraste resmålen under sommaren för expressbussresenärer. Förutom denna konserthelg lockar andra event i staden, så som Way Out West den 11-13 augusti – dit Swebus sätter in extra många resor.

Biljetter säljs via www.swebus.se, telefon 0771-218 218, via mobiltelefon eller direkt hos Swebus biljettombud såsom Pressbyrån, 7-Eleven och Direkten.